Sincronicitat

Me’l vas explicar tu aquest concepte i sense tenir molt clar si realment el tenc ben entès, i sense haver llegit a Carl Jung, crec que avui ens hem (re)trobat per ella.  Si no… com pot ser que en aquell precís instant estaguessim cadascuna en un costat des mateix pas de vianants? (m’han anul·lat una visita i he decidit passejar un poc amb en Xubec a una hora a sa que no solec sortir mai).

T’ho he dit (i si no, igualment, ho hauries vist): ets ulls se m’humitegen fàcilment, en qualsevol moment, perquè sí…

Et van operar a vida o mort però tu no deixaves de preocupar-te per jo, amb aquells ulls verds-grisos que irradien sa vitalitat que sempre t’ha caracteritzat. Però no vols recordar  com de malament ho has arribat a passar sinó que vius ara i aquí, cada moment, sense pensar en què vindrà.

Vas haver-te d’acomiadar de sa teva filla; na Marta, que sent joveneta ja va perdre un germà… i avui ella i n’Aleix t’han vingut a donar uns regals que tu estàs convençuda que ja et van fer en el seu moment, tot i que no te’n puguis enrecordar perquè estaves ingressada.

Aquest divendres et donaran es resultat des TAC, a veure si finalment valoren operar-te una altra vegada. Però no vols pensar-hi, no t’amoïna i dius amb tota naturalitat que si tens sa malaltia escampada, evidentment, no té sentit fer cap altra intervenció quirúrgica; que tampoc no pots fer tractament de quimio ni de radio perquè els budells van quedar molt afectats…

Acariciaves en Xubec i t’ha sorprès que mengi delicadament, llepant-te sa mà, perquè en Tor era molt més brutot.

Tu venies de ioga i jo feia poc que havia sortit des gimnàs (avui matí ioga, i es capvespre, bodybalance). Sempre m’ho has dit i m’ho dius: s’exercici físic ajuda molt. “No deixis de confiar; digue’t: m’anirà bé, tornaré a sentir-me plenament bé; no llencis la tovallola…” Tu tens es llibre d’en Lluís a prop i ens tens present. A jo també em fa sentir especialment a prop teu dur sa bossa de tela de “Més enllà del bosc”.

Avui poster ho necessitava més que mai i ha passat: un regal immens, poder-te abraçar (feia molts mesos que no ens vèiem i tampoc sabia si ens tornaríem a veure), sentir-me tan estimada per tu, donant-me també una abraçada pes meu company de camí que em cuida i em comprèn. sincronicitat

 

Sincronicitat: “principi de connexió acausal”, “coincidència significativa”, “paral·lelisme acausal”. Jung va introduir el concepte el 1952 al seu assaig Synchronicity — An Acausal Connecting Principle. El psicòleg va considerar aquest principi comprés als seus conceptes d’arquetips i inconsciència col·lectiva, donat que descrivia una dinàmica governant subjacent a tota l’experiència i història humanes – social, emocional, psicològica i espiritual.Jung creia que moltes experiències percebudes com a coincidències no estaven subjectes a l’atzar, sinó que suggerien una manifestació de fets o circumstàncies que reflectien aquesta dinàmica governant.

Leave a Reply

